Logo Centrum Informacji Turystycznej w Kalisz
Facebook - Centrum Informacji Turystycznej w KaliszuTwitter - Centrum Informacji Turystycznej w KaliszuYoutube - Centrum Informacji Turystycznej w KaliszuFoursquare - Centrum Informacji Turystycznej w Kaliszu
Flaga - język polskiFlaga język angielskiFlaga język niemiecki
Aktualności
Informacje praktyczne
Atrakcje turystyczne
Multimedia
Kontakt
Start / Aktualności » Wielkopolska kusi wielką historią i przygodą
Aktualności
2013-04-16 / Wielkopolska kusi wielką historią i przygodą
Ruszył pierwszy etap kampanii promocyjnej Wielkopolski pod hasłem „Wielkopolska - Wielka historia. Wielka przygoda”.

 

 

 

Przeprowadzone badania ruchu turystycznego wskazują, że Wielkopolskę odwiedzają głównie ludzie w wieku 18-40 lat, przede wszystkim z wykształceniem wyższym, a celem ich podróży jest zwiedzanie i aktywny wypoczynek. Wielkopolska to bowiem region, w którym kształtowała się dzisiejsza Polska, stąd bogate dziedzictwo historyczne. Mocno rozwinięta jest także turystyka aktywna, co ma niewątpliwą siłę przyciągania. Wizerunkowa kampania Wielkopolski zawiera podstawowe produkty turystyczne z poszczególnych regionów i zamyka się w haśle „Wielkopolska Piastów z Kaliszem- najstarszym miastem w Polsce”. Produktem regionalnym promowanym w ramach kampanii są andruty kaliskie, przysmak zarejestrowany w Unii Europejskiej jako Chronione Oznaczenie Geograficzne.

Wielkopolska, a wraz z nią Kalisz- najstarsze z polskich miast pragnie promować się poprzez swoje najcenniejsze walory i atrakcje. Stąd też duży nacisk kładzie się na cztery sztandarowe produkty turystyczne: kulturalno- historyczny („Otwórz się na historię”), tradycyjny („Wkręć się w tradycję”), kolejowy („Kolej na przygodę”) oraz aktywny („Skocz na weekend”).

Dwa z w/w produktów turystycznych dotyczą Kalisza: „Otwórz się na historię” oraz „Skocz na weekend”. Miasto jako najstarsze w Polsce poszczycić się może wieloma obiektami zabytkowymi, historycznymi, które stanowią główny punkt programu zwiedzania. Do najważniejszych należą: „Kaliski Gród Piastów” na Zawodziu, Wieża Ratuszowa, Sanktuarium św. Józefa, kościół i klasztor OO. Franciszkanów, Katedra Kaliska, Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej (wystawy stałe: archeologiczna- „Pradzieje i wczesne średniowiecze Kalisza i regionu kaliskiego” i historyczna- „Z dziejów Kalisza”), średniowieczne mury obronne, Park Miejski, al. Wolności- najbardziej reprezentacyjna kaliska ulica, itp.

Ponadto poprzez produkt turystyczny „Otwórz się na historię” miasto może mocniej i szerzej zainteresować przyjezdnych sztandarowymi imprezami, godnymi polecenia każdemu zainteresowanemu. Do najważniejszych należą: „Kalisz Piastowski”- inscenizacje życia, tradycji i obyczajów z czasów piastowskich (konkretnie z czasów księcia Mieszka III Starego). Odbywa się w „Kaliskim Grodzie Piastów” na Zawodziu pod koniec maja. W tym miejscu turyści mogą uczestniczyć również w wielu innych imprezach historycznych. Należą do nich: „Jarmark Archeologiczny” (z okazji Święta Miasta Kalisza- czerwiec), „Weekend Celtycko-Irlandzki” (lipiec), „Biesiada Piastowska” (sierpień).

Kalisz staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów, pragnących uczestniczyć w zorganizowanych imprezach dla aktywnych. Wpisują się one w produkt Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej o nazwie „Skocz na weekend”. W tym miejscu należy uwzględnić przygotowany przez Biuro Promocji Miasta i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miejskiego w Kaliszu produkt turystyczny pod nazwą „Kalisz na weekend”. W ramach tego produktu mieści się m.in. rejs Łodzią Słowiańską św. Wojciecha „Calisia” spod teatru na Zawodzie, która pływa od ostatniego weekendu kwietnia do ostatniego weekendu sierpnia. Wykonana została w 2006 roku przez kaliskiego rzemieślnika- rymarza, regionalistę- Mieczysława Machowicza. Turyści podziwiając Kalisz od strony Prosny przenoszą się poprzez opowieści w zamierzchłe czasy. Także kursy zabytkowym autobusem San H100B-na trasie: teatr- Zawodzie- Rogatka- Główny Rynek- teatr stanowią unikatową możliwość spojrzenia na miasto „zza szyby”. Opowieści przewodników PTTK, ubranych w strój dawnych konduktorów autobusowych dodatkowo ubarwiają podróż, pozostając na długo w pamięci.

 

Ciekawe jest również zwiedzanie Kalisza zabytkową dorożką „Victoria”, którą można poruszać się po dwóch trasach turystycznych: po ścisłym centrum i w okolicach Śródmieścia.

W ramach produktu turystycznego „Skocz na weekend” turyści mogą również zwiedzić Wieżę Ratuszową. W obecności przewodnika PTTK zwiedzają Ratusz, mianowicie korytarze z makietami poprzednich budynków ratuszowych i teatru, wchodzą na wieżę, oglądając wystawę fotograficzną „Kalisz- wczoraj i dziś”, podziwiają oryginalny mechanizm zegara ratuszowego z 1925 roku, a na koniec podziwiają wspaniałą panoramę Kalisza. Z Wieży Ratuszowej rozpościera się widok całej Starówki, z „morzem” czerwonych dachówek, większość dzielnic peryferyjnych, jak też odległą Wieżę RTV w Chełmcach.

Kampania jest częścią większego projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013.

 

Grafika kalendarz imprez
Banner, Szlak Piastowski
Linki